måndag 13 april 2015

TJEJEN SOM GJORDE LUMPEN

Jag fick ju inte till något filmtips förra veckan. Och faktiskt så höll jag
nästan på att strunta i det ikväll också. Ibland räcker tiden helt enkelt
inte till för något filmtittande. hehe
Men ja, nu fick jag ju av en händelse se en av tidernas bästa skådis på TV
igår kväll, och kände bara att jag måste tjata vidare om henne. Kanske inte
alla har fått glädjen än att kolla in hennes filmer.

Tjejen jag pratar om heter givetvis Goldie Hawn. Hon har gjort massor av
bra filmer, både komedier, dramafilmer och thrillers. Och ja, hon är lika
trovärdig vilken film hon än spelar i.

Denna film från 1980 heter "Tjejen som gjorde lumpen" och är en sådan
typisk film som man bara måste se och som är lika bra hur många gånger
man än ser den.

Hawn spelar Judy Benjamin, vars man dör under själva kärleksakten på
deras bröllopsnatt. I ren förtvivlan tar hon värvning i armén. Hon är allt
annat än mönstersoldaten. Men hon lär sig ... snabbare än många andra
kanske. Och till slut är hon en fullfjädrad soldat som när som helst skulle
kunna ge sig ut och försvara sitt fosterland. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar