torsdag 23 april 2015

TANKAR OCH FUNDERINGAR

Tiden är dryg när man sitter dag ut och dag in och bara pumpar ut
jobbansökningar. Jag vet ju att det är viktigare med kvalitét än
kvantitet. Men faktum är att jag känner mig jättepressad och stressad
av att veta att jag inte hinner med vad min handledare tycker att
jag skall söka.
Jag gör verkligen vad jag kan. Men den här stressen har börjat göra
sig påmind inom mig och det skulle inte alls förvåna mig om det är
därför jag börjat bli så himla trött när jag sitter här. Efter bara någon
timmes jobbsök går mina ögon nästan ihop. Då är jag så trött att jag oftast
måste ta en break för att orka fortsätta.

Jag gjorde det idag, tog Bandit och gick hemifrån. Hamnade hos mamma
på en fika ... och kände mig mer än redo att ta itu med jobbsöken när jag
väl var hemma igen. När jag suttit här någon halvtimme var jag precis
lika trött som jag var innan jag lämnade datorn och gick. :( 

Det går ju liksom inte att ta semester från det här. Det är inte som när man
jobbar precis "nu tar jag en veckas semester". Nej, fixar jag inte jobbsöken
blir det inga pengar, eftersom allt skall redovisas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar