torsdag 30 april 2015

DAGENS INTERVJU

Då har jag kommit hem och slagit mig ner med en rykande het kopp
kaffe.
Jag känner mig verkligen lugn och harmonisk ... efter att ha varit
jättenervös tidigare idag. :) :) :) 
Dennis skulle köra mig dit och redan där hemma började jag titta på
klockan, kolla mig i spegeln, kolla igenom mina papper. Jag vet
inte varför, var väl bara allmänt orolig för att vi inte skulle hinna
och nervös för mötet.
Kan ju meddela att klockan inte ens slagit nio när jag nervöst började
kolla tiden. hihi
Jag hade ju som sagt inte behövt oroa mig, kom dit en halvtimme före
utsatt tid ... det var goda marginaler. :) 

Och intervjun då?
Det är alltid nervöst när man skall på en arbetsintervju. Även om jag är
mig själv så vet jag inte vad som väntar, vem jag möter och hur personerna
är. 
Men i detta fallet tror jag att det var mer nervöst eftersom jag skickat in en
intresseanmälan och inte sökt ett färdigt jobb. Jag kunde liksom inte relatera
till någon speciell tjänst.

Jag hade inte behövt oroa mig. Damen jag pratade med var urgullig och jag 
kände genast att det klickade till. Hon visste vad hon pratade om. Det kändes 
inte som ett förhör utan mer som två personer som bara satt och pratade. 
Ja, hon var helt enkelt grym på att intervjua. Och jag känner mer än någonsin 
att detta företag skulle jag absolut vilja tillhöra.

Jag vill inte gå händelserna i förväg. Men jag tyckte det kändes som att
hon också gillade det hon hörde och såg, och jag kan bara hoppas att det
kommer att finnas något inom företaget där de kan ha nytta och glädje
av mig.
Jag håller tummarna......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar