fredag 24 april 2015

DET BLEV EN TELEFONINTERVJU

Så ringde de från ett bemanningsföretag och ville ha en telefonintervju
för ett jobb jag sökt på ett logistikföretag.
Damen jag pratade med fick en bra bild av mig och tänkte boka in mig
för en lite större intervju. Hon skulle bara kolla in lite tider och återkomma
till mig.
Jag blev sprudlande glad och fick fart och började fixa till mig. Vem vet,
kanske jag kunde komma på en intervju redan idag, tänkte jag.

Jag hade precis blivit klar när damen ringde igen ... med tråkiga
nyheter. Då visade det sig att det fanns krav på en del som jag inte har
med mig i bagaget.
Till saken hör att det inte stått om något sådant krav i annonsen. Det var
administrativa arbetsuppgifter, något som jag är väl förankrad med.

Jag blev så himla besviken. Jag hade verkligen sett fram mot den
här intervjun. Det gör så mycket för humöret när man blir uppmärksammad
... och speciellt när man får höra att hon fått ett riktigt gott intryck
av mig.
Nej, det här kändes inte alls bra. :( :( 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar