onsdag 22 april 2015

GLAD TROTS ALLT

Fick precis besked ... igen ... om ett jobb som gått till annan sökande.
Det känns så självklart att få dessa besked att jag knappt reagerar ens. Tror jag hade svimmat i ren förskräckelse om beskedet blivit positivt istället. ☺

Men just idag känns det ändå helt okej. Idag fick jag reda på att en gammal kollega faktiskt har fått arbete. Äntligen ... måste jag ju säga. Det känns skönt att någon i det forna arbetsgänget mellan varven lyckas pricka rätt. Det gör mig jätteglad.

Givetvis är jag superglad för hennes skull. Men det är inte bara det ... det får mig ändå att hoppas på bättre tider. Det får mig att inse att det faktiskt går att hitta jobben. De finns där ute någonstans.

Det är bara att kämpa vidare ... och inte ge upp. ☺☺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar