torsdag 16 april 2015

KVÄLLENS ROLIGA

Jag och Beatrice satt hemma hos Dennis och Dessi och tog 
en fika. Lite tidigare hade vi kört hem Pernilla eftersom hon 
inte mådde bra och sa att vi inte skulle vara borta så 
länge. 
Plötsligt när vi satt där hemma fick jag ett sms från Pernilla som 
skrev "mamma är snart här". Så jag svarade givetvis "okej, jag är 
också snart hemma".
Vi satt en stund till innan vi begav oss hemåt. 

Väl här hemma kollade jag in i köket. Bordet var uppdukat, 
maten var klar ... men Pernillas mamma syntes inte till. Så jag 
tittade lite förvånat på Pernilla och undrade om inte hennes 
mamma hade haft tid att sitta tills vi kom hem. Pernilla tittade 
lika förvånat på mig. 
Nej, hon hade inte skrivit något om hennes mamma. Jodå tyckte 
jag och tog fram mobilen för att visa hennes sms. 
På skärmen står det "maten är snart klar" hahaha 

Hur jag kunde få maten till mamma har jag ingen aning om. :-D :-D :-D 


... och ja, Pernillas hemmagjorda köttbullar var jättegoda ... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar