onsdag 20 september 2017

DE SENASTE DAGARNA ...

... har varit lite kaos, med förkylningar, hosta och feber i familjen. Men det jobbigaste var nog ändå när mitt minsta barnbarn, endast fem veckor gammal, fick feber. Ja, det blev barnakuten direkt.
Den stackaren var helt utslagen, ville inte äta ordentligt, och sov nästan hela tiden. 
Jag tänkte att läkaren skulle kolla och ge medicin. Men nej, riktigt så enkelt var det inte. Feber på en så liten kille måste ju observeras lite extra noga, så det blev ingen hemfärd där inte. Och även om jag naturligtvis inte spenderat natten på sjukhuset har det ändå varit oroligt. Mitt farmorshjärta har oroats nästintill hela natten ... det blev inte mycket sömn för min del.

Nu blir det snart färd till kontoret. Men kan ju garantera att jag inte har fokuset på jobbet precis ... i alla fall inte förrän jag hört hur mitt älskade barnbarn mår.
Jag hoppas ni andra får en bra dag och är rädda om er där ute.

Godmorgon ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar