lördag 2 december 2017

JULEN STÅR FÖR DÖRREN

De sista dagarna har varit riktigt hektiska. Först har det varit mycket på jobbet ... och sen all shopping och julförberedelser på kvällarna. Ja, när jag väl landat i min egen stol på kvällarna, har jag bokstavligt talat slocknat. MEN det finns inget ont som inte har något gott med sig. Och nu är alla julklappar inhandlade. Det var helt klart värt några dagars stress. Enda nackdelen är väl i så fall att jag har lägenheten full med klappar ... som så klart måste slås in också.

En viktig ingrediens kvarstår dock. Jag måste boka en tid med tomten ... på självaste julafton. Kruxet är att jag inte lyckats få tag på honom. Så är det någon som vet var han gömmer sig, eller kanske har hans kalender och kan boka en tid åt honom ... hojta till. 😀

Jag älskar den här tiden på året. Det finns alltid saker som kan förbättras, och personer man önskar fanns bland oss. Men bara att få göra det där lilla extra, få se barn- och barnbarns glädje, och få en stund av speciell harmoni ... ja, det gör allt så himla bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar