onsdag 24 december 2014

DET BEHÖVER INTE KOSTA



Jag är nog den första att erkänna att åtminstone jag spenderar 
ofantliga summor på julklappar ... varenda år. Trots att jag 
alltid säger att "detta året skall jag INTE slösa så mycket 
pengar ", så slutar det ändå på samma sätt, massor av 
julklappar och massor av pengar. 

Julen behöver inte kosta så himla mycket...för den som faktiskt 
inte har så mycket pengar. Det är tanken som räknas. Och 
glädjen att få spendera julafton med nära och kära är den 
största glädjen. 
Jag har aldrig tråkigt i min familjs närvaro. Att bara få 
sitta i soffan, ha det mysigt, småtjattra och äta gott är 
den perfekta dagen för mig...hur tråkigt det än kan te sig. 

Det är väl klart att jag älskar julklappar...precis som alla andra. 
Men som jag sa, det behöver inte kosta massor för att glädja. 
I år fick jag ett stooort paket av Teddy och Pernilla. Och när jag 
väl öppnat paketet blev jag jätteglad. Nu var resten av julen 
också räddad. Jag kunde ligga hemma framför TV'n och 
gotta mig med mina absoluta favoritchips. Två hela påsar 
lättsaltade chips låg i paketet. 
Japp, jag blev superduper glad. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar