tisdag 16 december 2014

BLACK BEAUTY

Eftersom jag nu blev akut dålig igår och inte orkade med något filmtittande,
får jag ta något ur mitt eget lilla "filmarkiv". :) :) 
Detta är en modell äldre, ganska precis 20 år gammal. För mig är den 
fortfarande lika underbar.

Filmen heter "Black Beauty" och handlar om hästen Black Beauty, hans 
tankar och liv.
Även om det är en saga, en fairy tail, så kan jag inte låta bli att tänka på att
det faktiskt mycket väl kan vara så ett djur tänker ... för de har ju så klart
också känslor och tankar, precis som oss människor.

I denna dramatiska, sorgsna och sagolika film får vi följa Black Beauty och
höra vad han har att säga om sitt liv ... och dess människor som omger
honom.
Filmen är kanske lite tam för den som älskar action. Men för den som bara
vill kasta sig på soffan, öppna en påse popcorn och kolla in en lätt film där
man inte behöver vara jättekoncentrerad, är detta en kanonbra film. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar