fredag 26 december 2014

10 ÅR

Idag är det exakt 10 år sedan den stora tsunamin i Thailand 
inträffade. 
Så det har blivit en hel del tillbakablickar, både bland 
tidningsartiklar och på olika sidor på nätet. 

Jag skall inte påstå att jag vet hur offren eller 
deras familjer hade det och kände just då. Jag kände 
ingen som omkom, däremot kände jag folk som var där 
och faktiskt kom hem...en erfarenhet rikare. 

Minns däremot att hela landet var lamslaget och följde vad 
som hände via media. Och trots att jag inte var personligen 
involverad för 10 år sedan kunde jag inte låta bli att minnas 
tillbaka när jag satt och kollade igenom artiklarna. 

Känslorna kom upp igen. Och jag kan inte ens börja 
med att förstå hur de verkligt involverade verkligen 
känner sig en dag som denna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar