onsdag 3 april 2019

PLÖTSLIGT HÄNDER DET

Jag har bott på samma ställe, i samma lägenhet, i 19 år. Det har varit skratt, tårar, vänskap och bråk. Och mer än en gång har jag velat flytta härifrån. Inte minst för att vi inte fått renoverat, trots flera påtryckningar.
Jag tror inte någon skulle tro mig om jag säger att lägenheten är kaos, rena katastrofen.

Nu tryckte vi på igen, mest Teddy faktiskt, som kontaktade hyresgästföreningen. Inte för att klaga, utan mest för att kolla vad som gällde vid renoveringar.
Och pang ... ett par veckor senare fick vi besked om att vi fått en ny lägenhet, inom området.
Det är helt otroligt. Efter 19 år i en, mer eller mindre, småtrasig lägenhet, får jag äntligen flytta till en hyfsat bra renoverad lägenhet ... med både diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare. Hela dörrar, vitt och fräscht ... och ett kök där alla dörrar är hela och går att stänga. 😀
Inflyttningsdatum? Ja, det har redan varit. I Måndags hämtades nycklarna. Även om vi kan flytta redan nu, så är inte allt klart än. Teddy håller på som bäst med att borra upp det som skall upp på väggarna, innan vi flyttar resten. Nej, vi har ingen brådska. Den här lägenheten har vi ett par månader till. 
Och det är väl kanske tur i oturen. För jag drog ju plötsligt på mig en riktigt kraftig influensa. Så jag har inte orkat engagera mig så värst mycket i packningen. Har mest legat och tyckt synd om mig själv. 

Jag är inne på min andra vecka, och det är först nu jag har orkat sitta upp. Onsdag - Lördag låg jag på över 39 graders feber. Då var det inte mycket med mig. Sen trodde jag att jag var på bättringsvägen. Men snacka om besvikelse när jag ett par dagar senare åkte på ytterligare feber.
Nu stannar jag inomhus, och jobbar hemifrån, tills jag är säker på att influensan är borta. Jag hoppas ju så klart på att kunna hjälpa till lite mer med flytt till helgen. Men vi får se. Hälsan är viktigast och jag måste bli frisk innan jag kan utöva en massa aktiviteter som flytten innebär.

Bilder kommer så klart på nya lägenheten. Men jag har inte orkat med så mycket av den saken. Så det får vänta tills den här kroppen orkar med mer. 😉

Även om jag själv mår lite si och så, så hoppas jag ni andra haft en bra dag. Nu får ni njuta av kvällen, sov så gott.

Kram på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar