måndag 28 januari 2019

EFTER ALLA DESSA ÅR

Ikväll hade jag ett väldigt gemytligt och mysigt kvällssamtal med Teddy och Pernilla. Det blev ett samtal om olika kundtjänst ... och så klart olika typer av kunder. Det blev så naturligt eftersom både jag och Teddy arbetat inom just kundtjänst.
För mig blev det känslosamt till tusen. Jag som arbetat hela mitt arbetsföra liv ... nästan ... inom kundtjänst, fick plötsligt upp gamla minnen och bilder i huvudet från tidigare arbetsgivare. Och med risk för att låta nedvärderande mot dagens samhälle, måste jag nog ändå säga ... det var tider det. 😀

Genom åren som gått har jag lärt mig mycket annat, har fått äran att dela vardagen med andra härliga personer, har fått lära mig om andra delar av staden än tidigare. För tro mig, det har jag inte kunnat innan. 😂 För att inte tala om geografi ... mitt kanske absolut sämsta ämne.
Det har varit upp- och nergångar. Men i det stora hela har jag trivts grymt bra.

Men ikväll, när vi kom in på våra forna arbeten, så blev jag faktiskt lite sentimental. Jag började minnas alla tokigheter, alla roliga saker som hänt, alla våra resor. Guuuu vad kul vi ändå hade. Jovisst, det var en del diskussioner, vi var olika typer ... som tyckte väldigt olika när det gällde jobbet. Men vi hade samtidigt sååå roligt tillsammans. Vi var som en familj, med både tjafs och skratt.
Jag har många minnen. Har suttit här och funderat på allt vi hittat på och kommer direkt att tänka på en sak som i alla fall jag skrattar åt fortfarande, trots alla år som gått.
Efter alla våra resor brukade vi stanna till vid Puttgarden för att handla lite innan resan gick hemåt. Och naturligtvis, eftersom vi befann oss i annat land, brukade föraren slå igång sin GPS. Det är bara det att den här gången stavade han lite fel, så bilen tog oss istället mot Polen. Ja, nu är jag ju superdålig på geografi, och det är som sagt ganska många år sedan. Så en del fakta här har jag säkert glömt. hihi
Men bilen körde i alla fall åt fel håll. Och det tog väl ett litet tag innan det upptäcktes att det var helt fel Puttgarden vi var på väg mot. Snacka om skratt. Det var riktigt kul alltså. Och än idag när jag tänker tillbaka på våra små äventyr, kommer jag osökt att tänka på denna lilla incident.
Det är sådant som aldrig händer längre. hahaha. Ja, jag saknar då detta tokiga gäng. 😄

Och med denna lilla minnesrunda säger jag nu godnatt. Hoppas ni haft en bra helg, för det har jag haft.

Sov gott alla. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar