fredag 4 januari 2019

2018 TO 2019

Ett nytt år har börjat. Och jag kan garantera att jag om ett år kommer att kunna säga exakt vad jag gjorde 2019-01-01 ... var sängliggande med hosta, snuva, och över 39 i feber.
Nej, det här året började väl inte precis på allra bästa sätt. 

Jag har varit ganska slutkörd och trött de senaste månaderna, och har inte orkat engagera mig i surfande och bloggande. Men när vi gick med snabba steg mot nyår kände jag ändå att nu mådde jag bättre, var piggare ... och kände mig verkligen redo att börja leva mitt liv igen ... som jag gjort tidigare. Och vad hände? Blev sängliggande flera dagar istället. Och det var väl tur i oturen att jag faktiskt har haft semester, så jag sluppit att sjukanmäla mig.

Jag vill inte påstå att jag är 100 % frisk. Men febern har i alla fall börjat ge med sig, och igår var jag ute en stund för första gången detta året. Och den korta stunden spenderade jag med att nyårsshoppa en ny dator. Så nu har jag lite bättre verktyg. Den är både snyggare och bättre än min tidigare,  och är absolut snabbare att skriva med.

Både jul och nyår spenderades med bästa barnbarnen. Och ja, det var ju tur ... med tanke på att jag sen blev sängliggande och inte kunde umgås med de. Hur gärna jag än vill, så orkar jag inte engagera mig och leka när jag inte mår på topp. Så jag valde att stanna hemma, även om jag visste att Alexander så gärna ville träffa mig. Men tro mig, jag fick riktigt dåligt samvete ... trots att jag innerst inne vet att det var det kroppen behövde. 😏
Jag får försöka vila ännu mer eftersom jag börjar arbeta på Måndag, och vill vara ännu friskare då. Men jag hoppas naturligtvis att jag skall orka mig på ett litet besök hos barnbarnen innan helgen är slut.

Jag hoppas ni andra haft en härlig jul och nyår med nära och kära ... och framför allt att ni fått hålla er friska.
Ni får ha det fortsatt bra, och en fin dag idag.

Kramar till er alla. 😊

 
 








 


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar