torsdag 17 januari 2019

MIN STARR

Ja, så är det att bli gammal, är det inte den ena krämpan så är det den andra.
Ja, ja, någon krämpa har jag inte ... men fasen alltså ... jag kan ju inte se. Jag har fått grå starr på äldre da'r. Mycket med åldern har absolut sin charm. Men detta är då inget charmigt alls. Och från det att jag först fick beskedet tills idag, så har det gått så himla snabbt. Idag måste jag förstora dataskärmen, kan inte läsa små texter ... får be ungdomarna läsa för mig. Det är väldigt påfrestande att behöva kämpa för att kunna se vad jag gör och läser. Och jag blir så så så trött av koncentrationen.

För ett tag sedan blev jag kallad till en ögonoperation. Men när jag väl kommit dit, och ögonläkaren läste igenom mina journaler, ville hon plötsligt inte operera. Med tanke på tidigare problem och min medicinering, ville hon istället att jag skulle remitteras till sjukhuset för att få narkos vid operationen.
Jaha ... det blev till att vänta ännu längre. Och vänta ... det gör jag fortfarande. 😒

Det är inget jag ser fram mot. Jag har riktig ögonfobi, och är livrädd för att genomgå operationen. Men samtidigt längtar jag tills jag kan se ordentligt igen ... och kunna fungera som jag vet att jag kan.


2 kommentarer:

  1. Jag vet hur det känns med ögonfobi.Så om jag klarade det så klarar du det galant.Har du gjort som jag sa och låtit bli att forska på youtube :)

    SvaraRadera
  2. Än så länge har jag inte vågat ge mig in och kolla på det. Då vågar jag väl inte alls gå igenom någon operation.

    SvaraRadera