söndag 14 april 2019

PRECIS SOM DET SKALL VARA

Helgen är slut och alla i familjen mår riktigt bra. Så nu har dramat övergått till en superhärlig Söndag istället ... med familjemys, barnbarnsmys, trevlig middag och lite kvällssnack. Ja, allt är precis som det skall vara.
Efter svärdotterns näringsbrist i Fredags har vi nog alla varit lite på vår vakt, så inget illamående eller andra konstigheter skulle inträffa. Och i alla fall jag kommer ju att skicka iväg henne till sjukan vid minsta grej ... hellre en gång för mycket än en gång för lite. Jag är så himla lycklig att ha fått tillbaka en glad svärdotter, och att både hon och Piff och Puff mår strålande bra. 😀

Och lägenheten då?? Jodå, jag stortrivs i vårt nya boende. Även om inte allt är på plats än, så trivs jag bättre och bättre för varje dag som går. Det är fortfarande lite smådetaljer som skall handlas, lite nya gardiner och andra små detaljer så att det verkligen känns som nytt. Och jag är snart i hamn. 😃
Det tar sin lilla tid. Och man hinner inte med så värst mycket per dag ... man har ju ändå de vanliga vardagsbestyren. Men det var får ta den tid det tar. Jag har ingen brådska, skall inte med något tåg alls. 😉

Nu tänker jag säga godnatt och krypa till kojs. Det blir en ny och spännande dag i morgon ... som sätter igång redan halv 6.
Jag hoppas ni haft en strålande helg, med mycket mys med nära och kära.
Ha en riktigt god natts sömn med vackra drömmar.

Kram på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar