lördag 8 juli 2017

D-VITAMIN ÄR VIKTIGT

Jag har haft ett par funderande och tröttande dagar.
Min första arbetsvecka efter semestern är över, och den har gått riktigt snabbt. Jag är inte så värst trött av det. Dock har jag haft tankarna fulla av min egen hälsa, och hur jag kan göra för att ändra på det. Alltså ... nu har jag ju inte kommit på någon bra idé än. Men det här med D-vitaminbrist är något nytt för mig. Trots att jag tagit vitaminprover på VC tidigare, har jag inte fått det beskedet. Och just nu är det mycket som faller på plats. Trötthet, stelhet, humörsvängningar, ångest ... det är bara några av de symtom jag läst om i samband med D-vitaminbrist.
Tröttheten har varit värst. Jag är så trött att jag slocknar innan det ens börjat skymma ute på kvällarna. Nackdelen med det är att jag sen vaknar i tid och otid. Nej, jag får ingen helhetssömn. Vilket gör att jag mer eller mindre går omkring och är trött hela tiden under dagarna.

Jag har precis börjat medicineringen med D-vitaminer. Så än så länge märks det så klart ingen skillnad. Men jag hoppas på att detta skall vara början till en nystart, och att jag kan få lite av mitt gamla "jag" tillbaka. 
Det är inget kul att gå omkring och inte orka göra något. På kvällarna när jag sitter här hemma och tittar på TV kommer jag knappt ihåg vad jag kollat på, jag orkar knappt vara inne på datorn. Och när jag inte ens orkar det ... ja, då är det något som är tokigt. 

Ja, dessa två dagar när jag inte gjort några inlägg ... på mornarna har det varit jobbigt att komma igång ... och på kvällarna har jag bara slocknat. Märkligt nog har jag fixat dagarna ... på ett väldigt bra sätt, tycker jag själv. Och det planerar jag att fortsätta med!!!


2 kommentarer:

  1. Eftersom du har D vitaminbrist har dom kollat om du har B12 brist också för dom två hör ihop lite grann. Om dom inte gjort det säg till att dom kollar det med är ett tips. Jag har själv D vitaminbrist och B12 brist, och båda dom kan ställa till det i kroppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, B12 har de kollat, vill jag minnas. Men jag skall kolla med läkaren för säkerhets skull. Tack för tipset. :)

      Radera