fredag 10 november 2017

MIN FYRBENTA VÄN ...

... var hos veterinären igår och tog bort tandsten. Den lilla stackaren var jättegroggy och vinglig, efter en dag med narkos. Jag tyckte så synd om honom när han skulle göra sina behov på kvällen. Han hade svårt med balansen ... och han måste ju ha tyckt att det var en pina att stå på tre ben. 
Nu är det tandborstning som gäller för Bandit hädanefter. Vi vill inte att han skall behöva genomlida detta fler gånger.
Bandit är inte alls van vid det här med tandborstning. Så ja, det blir intressant att se hur vi skall fixa detta. En sak är säker. När lilla Milou kommer hem till oss, kommer vi att sätta igång direkt så han vänjer sig. Vi vill absolut inte åka till veterinären mer än nödvändigt.

Nu är det snart tid att åka iväg för en sista arbetsdag för veckan. Det är såååå skönt att det är Fredag. Det märks att det är mörkare tider nu. Jag är så himla trött på mornarna ... ja, mer än vanligt då. 😉 Men som vanligt lär jag väl studsa upp ur sängen i morgon bitti, långt innan tuppen har vaknat.

Jag hoppas ni andra får en toppendag. Var nu rädda om er där ute, och ta vara på dagen.

Godmorgon på er ......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar