söndag 7 oktober 2018

MINA FINA BARNBARN

Det är inte bara elände här. Det absolut friskaste jag har är mina älskade barnbarn. De växer, blir större och större. Och det går inte en dag utan att jag förundras över hur mycket de lär sig och alla framsteg de gör.

Zebastian drar fram som en virvelvind. Och varje dag gör han något som man inte sett tidigare. Hela ett år fyllda ... och jag fattar inte vart det här året har tagit vägen. Han är en gosse med väldigt mycket egen vilja. Han vet vad han vill och han är inte sen med att visa var "skåpet skall stå". 😁 Men ja, han är ett charmtroll ... som lindar alla kring honom runt sitt lilla finger.

Alexander har också blivit äldre och mognat. Hans verbala ordförråd kanske inte har hunnit riktigt ikapp än ... men han vet ... och han kan. Och han är inte heller sen med att visa vad han vill ... eller vad som är rätt och fel. Han är noga med att förklara att han faktiskt är fem hela år, när man säger att han inte är tillräckligt stor för något. hahaha
Han är mästare på bussar och busslinjerna. Jag tror banne mig att han skulle hitta till mitt jobb, eller mellan hans hem och farmor ... om man låtit honom åka själv. 😀

Ja, dessa små killar är två gyllene korn i min vardag. Och jag är så otroligt, otroligt tacksam att jag fått äran att bli deras farmor. 💓



 


 


 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar