tisdag 1 december 2020

Klappat och klart

 Japp, nu är jag klar, och väldigt redo för att möta tomten 😀.
Ja alltså julklapparna har varit redo ett tag redan. Men nu är allt i alla fall inslaget och skall bara läggas under granen.

Är det fler än jag som älskar julen? Jag började handla första julklappen i Januari hahaha. Och sedan dess har det blivit lite då och då. Så klart är det ju inte bara självaste julafton. Hela December månad är som en enda stor saga för mig. Det är julpynt, juleljus, adventsljus, julbak. Ja, allt som hör julen till. Jag är som ett stort barn med alla förväntningar som sker nu när det närmar sig julen. Och jag älskar att se alla det mina sen när det är dags att öppna julklappar.

Det är så mycket som hänt genom åren. Och jag skall lugnt erkänna att det inte blir riktigt lika mycket som förr i tiden när barnen var små. Men jag är fortfarande taggad inför julen, och jag längtar lika mycket nu som då.
Vissa saker skulle jag självklart ändrat på om det gick. Men det är bara att inse, allt kan man inte kontrollera.

I år bestämde jag mig för att bara handla julklappar till barnbarnen. Kände att det blev för mycket av det goda med att handla till vuxna, även om det är mina barn. Men eftersom vi ändå har en tradition att samlas och dela ut julstrumpor, så fick det bli julklappar där istället hihi. Nej, jag är väl inte helt redo att släppa det här med att handla till barnen. 😁

Och på tal om julklappar, så har jag nog varit riktigt snäll i år. Jag fick en alldeles för tidig julklapp.
Tror att ungdomarna här hemma fick nog när de hörde mig gnälla över min sega dator. 😂







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar