lördag 31 augusti 2019

MINA TVILLINGBARNBARN



Får jag presentera Adrian och Maximilian, de två nyaste tillskotten i familjen.
Två hela månader för tidigt kom de. Men oj, vad de gjort framsteg på bara två veckor.
Det går inte en dag utan att jag tackar de lyckliga stjärnorna att allt har gått så bra som det gjort.
Jag ber till högre makter nästan dagligen att det inte skall tillstöta något. Jag vet ju att allt är okej, att de får den bästa vården ... och att personal håller koll på Adrian och Maximilian dygnet runt. De kan inte vara på ett bättre ställe just nu. Allt är bara en farmors oroliga sinne. Alla deras värden är bra och det enda som behövs nu är att de får växa till sig. Och det får de på sjukhusets neonatalavdelning.
Måste ju säga att det är en fantastisk sjukvårdspersonal vi har. Vi klagar ofta när vi inte får rätt vård och hjälp ... ja, även jag tillhör den skaran. Men när det väl gäller, så är jag glad att vi har den sjukvård som vi har.
Tvillingarna har lång väg kvar innan deras vikt är så pass att de kan komma hem. Men så länge de gör framsteg är vi alla glada. Och under tiden finns deras föräldrar vid deras sida.

Jag längtar som en tok till den dagen kommer då jag får hålla mina två minsta barnbarn i min famn, få dofta deras ljuva babydoft ... och få hålla deras små händer i mina.
Tänk att en känsla och kärlek kan vara så snabbt intensiv, jag älskar de redan runt hela universum. 💓💓
Adrian väger idag 1350

Maximilian väger idag 1320

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar