torsdag 27 september 2018

JAG HITTADE HIT

Då får vi se om jag kan komma igång med min lilla skötebaby igen.
Frågan är om det finns någon av er kvar ... finns det någon som minns hur bloggen kom till?
Efter att blivit arbetslös efter 30 år på samma företag, gick musten ur mig. Och efter att ha pratat med sonen, som givetvis kom med råd efter råd, så blev det en blogg till slut. Så ja, det var till stor del Teddys förtjänst att jag började blogga. Och visst hjälpte det. Jag fick ur mig mycket, och plötsligt en dag var jag nästan som vanligt igen. 😃
Så varför sluta med något efter fem år som är superkul? Det var mycket som förändrades. På jobbet fick jag allt större roll och fler arbetsuppgifter, privat växte lyckligtvis familjen. Allt jag gjorde blev halvdant. Och jag blev helt enkelt tvungen att välja vad jag ville satsa på. Det var inte svårt ... barn, barnbarn och jobbet var det som tog största delen av mitt liv. Och bloggen fick läggas åt sidan.

Men nu känner jag mig redo. Nu har vindarna vänt igen. Och ja, jag är ju den person som behöver få ur mig när det händer saker och ting. Jag behöver få tjata, och det kan jag ju göra här ... där folk själv kan välja att "lyssna" eller inte. hehe

Jag tänker hålla här för ikväll. Nu blir det lite TV innan jag släcker lampan. Men en liten hint om vad jag pratar om nästa gång är det här;

Ni får ha en fortsatt skön kväll. Sov så gott alla. 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar