onsdag 6 augusti 2014

VALEN MAN GÖR

Nej, inte kunde jag hålla mig härifrån inte. När jag väl kollat in kvällens film
"13 snart 30" fick jag en sådan skrivarlust igen och bara måste få dela med
mig av en dagens tanke.
Tänk om man faktiskt fick en andra chans i livet ... ja, precis som Jenna i
denna härliga film.

För ett antal år sedan gjorde jag ett par riktigt dåliga val. Men faktum är att 
jag fick en andra chans ... en andra chans att rätta till mitt misstag som jag 
är så himla tacksam för idag. :)
Men alla får ju inte det. Och ens val kan få de mest märkligaste 
konsekvenser, och många människor kan bli påverkade.

Om man faktiskt hade kunnat se in i framtiden tror jag ärligt att många 
hade varit helt andra personer många år framåt i livet. För man kan ju trots 
allt ha en reko och ärlig personlighet och ändå vara sann mot sig själv.
Och gör man rätt val i livet, är jag säker på att omgivningen uppskattar ens 
person samtidigt som man uppskattar sig själv och mår bra. :) :)

Själv mår jag förträffligt. Som jag sa ... jag har ju fått en andra chans. Och 
den chansen tänker jag absolut inte snilla bort igen.
Ibland kan en liten rannsakan bota så väldigt mycket. :)

Och NU blir det ett godnatt på riktigt härifrån. Skall krypa ner i sängen och 
somna in i drömmarnas land. hehe

Godnatt alla vänner ... sov så gott


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar