fredag 8 augusti 2014

PROVOKATION

Jag vaknade otroligt tidigt idag. Och varje gång jag gör det far tankarna
som en virvelvind hos mig. hihi
Så ja, det fick bli en liten "dagens tanke".

Tänk vad lätt det är att provocera ... och att låta sig provoceras.
För 20-30 år sedan lyfte man telefonluren och berättade vad man hade på
hjärtat. Ville man inte lyssna lät man helt enkelt bli att ta luren. När
telefonsvararen tagit emot samtalet kunde man bara radera det, sen var 
saken ur världen.
Idag skrivs det på sociala medier som twitter, Facebook, i bloggar. Det går 
inte att ta bort, ångra eller säga något annat till försvar till varför det skrivs. 
Det står där svart på vitt.

Jag är inget undantag. Jag lät mig också provoceras, vara en bricka i det 
där spelet som jag alltid tyckt att man inte skall ingå i. Och även om allt 
jag säger och skriver är sant, så hade det inte behövts noteras. För 
sanningen är ändå den att de som bör veta vad jag tycker och känner ... 
de vet redan det, och de älskar mig för den jag är. :)

Det där spelet har inget med känslor att göra. Däremot har både mitt och alla
andras hjärtan det. Och är det något som är viktigt ... så är det att hålla
sitt hjärta så rent som möjligt.
Så man bör leva väl, vara sann mot sig själv ... och faktiskt vara lycklig för
den man är och de man älskar. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar