söndag 6 juli 2014

LIVET FÖRÄNDRAS

En dagens tanke om livets förändringar.
Det är väl bara bra att livet förändras ... så klart. Men när jag tänker tillbaka på åren som gått har det varit mycket förändringar som jag gärna hade varit utan.
Vid min ålder skall man ju helst ha ett stabilt och tryggt leverne. Fast inkomst, tryggt förhållande, barn och barnbarn som har jobb, går i skolan och kommer hem till farmor/mormor en gång i månaden på Söndagsmiddag. hahaha
Undrar hur många som egentligen lever det där Svenssonlivet med allt vad det innebär.
Men jag kan ju dock säga att inget av det stämmer in på mig direkt ... och nu är jag för gammal för att göra alltför stora och drastiska förändringar i mitt liv. JAG tycker det, vet att många inte håller med mig. :) :) :) 
Det känns inte speciellt logiskt att nu, på äldre da'r, gå omkring och tråna och längta efter drömmannen, längta efter barn- och barnbarn, längta efter den perfekta semestern, det perfekta jobbet. Ja, listan kan ju göras lång.
Så länge jag kan minnas har det funnits något eller någon jag längtat efter. Och nu känns det som att tiden bara rusar förbi. Den stannar inte, lämnar inga kvar på min hållplats. Men själv står jag still på samma ställe där jag varit den senaste tiden. Och det får mig att fundera. Finns det inget mer nu eller är det meningen att man skall fortsätta kämpa, tråna och längta trots ålderns höst?

Ja, jag är väl antagligen ganska ologisk för jag går fortfarande och drömmer om den perfekta mannen, det perfekta jobbet ... och att få ha barn- och barnbarn nära. :) :)  Och det är väl det som är livets gång. För var hade vi varit utan våra drömmar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar