torsdag 10 juli 2014

LITE OM GÅRDAGEN

Idag vaknade jag med kraftig huvudvärk. Tror det är den tidiga solen som gör det, för att inte tala om den skarpa solen igår när jag var utomhus så länge.  Redan nu, så här tidigt på morgonen, är det riktigt varmt så jag kan i och för sig förstå varför min skalle bankar.

Igår blev det ganska sent innan jag och Beatrice klev in genom ytterdörren. När vi var på väg hem från stan kände sig Beatrice yr och jag blev så klart nojig att hon skulle svimma, som hon har gjort vid flera tillfällen tidigare. Så istället för att vi skulle trängas på en överfull buss så kom Dennis och plockade upp Beatrice så hon fick åka bil. Det kändes tryggare för mig. Ärligt talat blir jag alltid lika orolig. Känner ju mig själv och vet hur jag reagerar när Beatrice får sina svimningsattacker. Därför känns det skönare att ha Dennis och Teddy nära vid sådana tillfällen.
Men när vi sen hade suttit ett litet tag hemma hos Dennis och Dessi såg jag att Beatrice blev sitt gamla jag igen och då kunde jag själv lugna ner mig och vi tog oss hem ... som sagt, då var klockan nästan mitt i natten. :) 
Men vi hann i alla fall med några störtsköna timmar tillsammans med Alexander. Oh, det var så kul att umgås med honom. Dock blev det inga karuseller som jag hoppats på. Lite besviken blev jag allt att alla karuseller var bortplockade från folkets park. Men vi fick i alla fall leka och busa, mysa och åter mysa. Det var sååå kul. :) 

Nu blir det morgonkaffe och en huvudvärkstablett ligger redan i magen. Får se hur detta går. Hatar verkligen att ha huvudvärk, jag blir alltid så illamående när skallen bankar på det här sättet. Men jag får väl lägga mig ner en stund när jag druckit kaffe och hoppas på att det försvinner.

Jag hoppas ni får en härlig dag i solen mina vänner, och var rädda om er där ute.

GODMORGON

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar