lördag 13 december 2014

LUCIATÅGET VAR ETT SKÄMT

Min vana trogen steg jag upp i morse för att kolla in årets lucia. 
Jag sa redan förra året att lucia hade blivit så mycket sämre. 
Det var inte värt att kolla in längre, den svenska traditionen är 
Inte längre som den har varit. 

Men eftersom jag nu är så traditionsbunden klev jag ändå upp
och slog på TV'n. 
Jag hade fel förra året när jag sa att det inte kunde bli värre. I
år var det rena katastrofen. Och det är absolut inte lucia 
längre. 
Hur fasen tänker man när man tar bort ALLT som representerar 
lucia? Att varken ta med stjärngossar, tomtar eller pepparkaksgubbar
är ju för tusan ett hån mot den svenska traditionen.

Ja, jag är arg och irriterad. Men framförallt är jag ledsen för att 
barnen av idag inte kommer att få uppleva det fina med lucian. 
Jag kommer aldrig att kunna förklara och visa Alexander hur 
härliga våra traditioner kan vara... han och alla andra i den generationen
kommer aldrig att kunna få med sig det bästa med lucian och julen. 
För det har tagits ifrån oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar