Men nu känner jag att jag behöver få ur mig lite igen.
Jag har precis blivit utskälld av en kvinnlig lastbilschaufför för att jag
körde in bilen på en privat väg för att vända.
Trots ett smile på läpparna och en lam förklaring fick jag världens
utskällning och några hätska ord om att jag inte kunde skyltar.
Ja, jag gjorde fel. Men vad gör mänskligheten till översittare där man
tror sig ha rätten att skälla ut, skrika eller gapa på en vilt främmande
människa?
Jag har ifrågasatt det tidigare, och kommer att fortsätta ifrågasätta.
Jag förstår inte varför man måste skrika.
I detta fallet hade en simpel förklaring räckt ... och en ursäkt varit
godtagbar.
Jag är inte perfekt på något sätt. Men jag tror ändå att jag vet det där
med vett och etikett. Om man bor så många människor på ett och
samma ställe, måste man ha viss överseende med varandra.
Jag kan bli besviken över situationer. Men aldrig någonsin att jag skulle
stå i kön på ica och börja skälla på andra kunder ... eller bli rasande i
trafiken och börja gapa och gorma. Den enda som skulle må dåligt av
det ... det är jag själv.
Så cool it folket. Det är inte lönt att brusa upp, ni får inte en bättre
kväll för det.
Keep smiling. :) :)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar