torsdag 8 november 2018

INFLUENSA

För två veckor sedan kände jag mig lite krasslig och hängig. Så jag bestämde mig för att sitta hemma och arbeta ett par dagar. Det kändes som en bra lösning, och tillfälligt kände jag mig bättre.
Helgen gick, på Måndagen gick jag och jobbade ... och sen small det bara till. Jag fick plötsligt riktigt ont i halsen, hade lite förhöjd feber och ont i hela kroppen. Eftersom jag inte ville "sjuka" mig så fick jag lugnt arbeta hemifrån istället ... IGEN.
Dock var kanske inte det den absolut bästa lösningen. Febern kom och gick. Och trots att jag hade Alvedon i kroppen nästintill hela tiden, hade jag fortfarande ont i kropp och hals, och febern ville inte heller riktigt ge sig. Så igår fick jag nog. Jag hade inget annat val än att maila chefen och "sjuka" mig. Och när jag väl gör det ... ja, då är jag dålig. Gillar ju inte alls att sjukanmäla mig. Men jag orkade helt enkelt inte sitta rakt upp vid bordet och knappa på datorn. Jag kände mig inte alls produktiv, och ville bara lägga mig i sängen och sova.
Idag har jag varit uppe på benen lite mer. Jag har fortfarande feber, men den tycks ha stabiliserat sig något. Kanske den är på väg ner nu ... det är ju bara att hoppas.

Att en influensa skall sitta i så länge ... idag är det två veckor. Jag kontaktade till och med sjukvården för några dagar sedan. Men fick bara beskedet att det handlade om influensa och att det inte fanns något annat att göra än det jag redan gjorde ... två Alvedon var sjätte timme. 😒 
Jag lär ju knappast hinna bli bättre tills i morgon. Men om jag har tur så kanske den hinner försvinna över helgen. Har ju varken råd eller lust att vara från mitt arbete längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar